Νέο υβριδικό βιβλίο για την Κβαντομηχανική της Γ' Λυκείου

Οι βασικές έννοιες Κβαντομηχανικής διδάσκονται, κατά το σχολικό έτος 2022/23, για πρώτη φορά! Είναι λοιπόν εύλογο να μην υπάρχει συσσωρευμένη εμπειρία σχετικά με την παιδαγωγική προσέγγιση της διδασκαλίας της.

Το νέο υβριδικό βιβλίο «Κβαντομηχανική Γ’ Λυκείου», το οποίο έχουν συγγράψει διακεκριμένοι Έλληνες ακαδημαϊκοί και εκπαιδευτικοί, υποστηρίζει πλήρως τη διδασκαλία και βοηθά το μαθητή να κατανοήσει σε βάθος τις βασικές έννοιες μέσα από την διερευνητική μάθηση, τα πειράματα και τις εφαρμογές. 

Το υλικό για τον καθηγητή περιλαμβάνει:

  • Έντυπο βιβλίο 192 σελίδων
  • Ψηφιακό βιβλίο με διαδραστικό υλικό και εργαστηριακό οδηγό
  • Ψηφιακές καρτέλες διδασκαλίας

Αναλυτικότερα:

  • Στο έντυπο βιβλίο θα βρείτε την αναλυτική θεωρία της κβαντομηχανικής, εφαρμογές, πειράματα, ασκήσεις και αναλυτικές λύσεις όλων των ερωτήσεων και ασκήσεων
  • Στο ψηφιακό υλικό για τον καθηγητή (12μηνης πρόσβασης) θα βρείτε, εκτός από το βιβλίο μαθητή εμπλουτισμένο με διαδραστικές ασκήσεις και βίντεο:
  • Έτοιμες καρτέλες διδασκαλίας σχεδιασμένες ανά λεπτό παράδοσης που θα σας διευκολύνουν στην παράδοση του μαθήματος

Για να παραγγείλετε το έντυπο βιβλίο μαθητή πατήστε εδώ

Για να παραγγείλετε το ψηφιακό υλικό για τον καθηγητή πατήστε εδώ

Οι καθηγητές που θα παραγγείλουν το ψηφιακό υλικό καθηγητή και το έντυπο βιβλίο μαθητή ταυτόχρονα, λαμβάνουν μεγάλες εκπτώσεις. Παρακαλούμε επικοινωνείτε τηλεφωνικά στο 2109902700. Ζητήστε να γίνετε μέλη του Klett Club για να λαμβάνετε προνόμια και πρόσθετες εκπτώσεις (δωρεάν πρόσβαση σε επιμορφωτικά σεμινάρια και δωρεάν βιβλία - ισχύει υπό όρους).

Το υβριδικό βιβλίο για τον μαθητή περιλαμβάνει:

  • Έντυπο βιβλίο 192 σελίδων με την αναλυτική θεωρία της κβαντομηχανικής, εφαρμογές, πειράματα, ασκήσεις και αναλυτικές λύσεις όλων των ερωτήσεων και ασκήσεων
  • Ψηφιακό βιβλίο μαθητή (12μηνης πρόσβασης) εμπλουτισμένο με διαδραστικές ασκήσεις και βίντεο για εξάσκηση και αυτοαξιολόγηση
  • 6 βίντεο υποδειγματικής λύσης ασκήσεων
  • 2 βιντεο-πειράματα
  • 2 Κριτήρια αξιολόγησης

Για να παραγγείλετε το υβριδικό βιβλίο μαθητή (έντυπο & ψηφιακό) πατήστε εδώ

Για να παραγγείλετε μόνο τη ψηφιακή έκδοση του βιβλίου μαθητή πατήστε εδώ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ

- ΠΩΣ ΘΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΜΟΥ;

Η συμπερίληψη εννοιών από τη κβαντική Φυσική στη διδακτέα-εξεταστέα ύλη της Φυσικής της Γ Λυκείου είναι από μόνο του ένα πολύ σημαντικό βήμα για τον εκσυγχρονισμό του διδακτικού περιεχομένου της Λυκειακής Φυσικής στην Ελλάδα. Επιθυμώντας να συνεισφέρουμε από τη δική μας πλευρά στη σταθεροποίηση αλλά και τη διεύρυνση του παραπάνω βήματος αποφασίσαμε να συγγράψουμε το εγχειρίδιο που αυτή τη στιγμή κρατάς στα χέρια σου.

Όλα τα μέλη της συγγραφικής ομάδας, με μακροχρόνια εμπειρία στη διδακτική πράξη, έχουν βαθιά συναίσθηση ότι η διδασκαλία της Φυσικής είναι μια ενεργή διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης όπου τα διδακτικά βήματα πρέπει να προσαρμόζονται, να αναδιαμορφώνονται και να επαναπροσδιορίζονται μέσα από την αλληλεπίδραση δασκάλου-μαθητή.  Λαμβάνοντας υπόψη το πλαίσιο των στόχων και τη φιλοσοφία του νέου προγράμματος σπουδών για τη Φυσική του Λυκείου στόχος μας δεν είναι η συγγραφή ενός βιβλίου κβαντομηχανικής, αλλά ενός  οδηγού, με τη βοήθεια του οποίου ο μαθητής θα πραγματοποιήσει τα πρώτα του βήματα  στον συναρπαστικό κόσμο της κβαντικής Φυσικής. Εσύ ο δάσκαλός του θα είσαι συμπαραστάτης, εμψυχωτής  και καθοδηγητής στην επίπονη και δημιουργική πορεία του προς τη γνώση.

Με τις παραπάνω σκέψεις ως οδηγό προσπαθήσαμε να διαρθρώσουμε την κάθε ενότητα ακολουθώντας τα βήματα  της μάθησης με διερεύνηση. Στην αρχή προκαλούμε το ενδιαφέρον των μαθητών χρησιμοποιώντας ως εναύσματα  εφαρμογές από τη σύγχρονη τεχνολογία, φαινόμενα από την καθημερινή ζωή, καθώς και  ερωτήσεις για φαινόμενα που εξελίσσονται στις πιο απομακρυσμένες γωνιές του σύμπαντος ή στο πολύ μακρινό παρελθόν. Στη συνέχεια, εισάγουμε τις έννοιες είτε ακολουθώντας την ιστορική διαδρομή είτε με την πραγματοποίηση απλών δραστηριοτήτων ή πειραμάτων ή με τη βοήθεια νοητικών πειραμάτων και καθοδηγούμε τον μαθητή στη διατύπωση συμπερασμάτων και στην απάντηση ερωτήσεων ή ερμηνεία φαινομένων που παρουσιάστηκαν στην αρχή της ενότητας. Στο πλαίσιο της εμπέδωσης των συμπερασμάτων από το μαθητή  και της ανάδειξης του ερμηνευτικού χαρακτήρα της επιστημονικής γνώσης παρουσιάζουμε μια σειρά από εφαρμογές. Στο τέλος κάθε ενότητας ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστού/λάθους βοηθούν τον μαθητή στην εννοιολογική κατανόηση. Μια σειρά από προβλήματα αλλά και λυμένα παραδείγματα καλλιεργούν στον μαθητή τη δεξιότητα επίλυσης προβλημάτων. Επίσης έτοιμα φύλλα εργασίας, σχέδια μαθήματος, ερωτήσεις με απαντήσεις, προβλήματα με τις λύσεις τους, βίντεο διαδραστικές ερωτήσεις/απαντήσεις ελπίζουμε να γίνουν πολύτιμα εργαλεία στα χέρια σου για τη διδασκαλία του μαθήματός σου. Εμείς θα είμαστε δίπλα σου για να λύσουμε τις απορίες σου.

- ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΟΜΑΔΑ;

Η συγγραφική μας ομάδα εγγυάται την επιστημονική και διδακτική αρτιότητα του υλικού, καθώς και την αποτελεσματική εφαρμογή του σε κάθε περιβάλλον διδασκαλίας (σχολική τάξη, φροντιστήριο, ιδιαίτερα μαθήματα). Αποτελείται από καταξιωμένους ακαδημαϊκούς επιστήμονες  και εκπαιδευτικούς οι οποίοι πέρα από την επαγγελματική τους δραστηριότητα οραματίζονται την καθιέρωση μιας ισότιμης, ενδιαφέρουσας και αειφόρας εκπαίδευσης σε κάθε περιβάλλον διδασκαλίας που θα στρέψει το ενδιαφέρον των μαθητών στις Φυσικές επιστήμες.

Aκαδημαϊκός υπεύθυνος και συγγραφέας

Κωνσταντίνος Νικολόπουλος

Καθηγητής Φυσικής στο Παν/μιο του Birmingham, Ερευνητής στο CERN

Ο Κώστας Νικολόπουλος είναι καθηγητής Φυσικής στο Πανεπιστήμιο του Birmingham. Για τη διδακτορική του διατριβή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το 2010, του απονεμήθηκε το βραβείο Marc Virchaux, ενώ στη συνέχεια έγινε μέλος του Εθνικού Εργαστηρίου Brookhaven των ΗΠΑ ως μεταδιδακτορικός ερευνητικός συνεργάτης.

Ηγήθηκε ομάδας 100 φυσικών στο πείραμα ATLAS, μιας μεγάλης επιστημονικής συνεργασίας στο CERN, η οποία συνέβαλε σημαντικά στην ανακάλυψη του μποζονίου Higgs. Για τη συμμετοχή του σε αυτή την ανακάλυψη, η οποία θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στη θεμελιώδη Φυσική τον αιώνα που διανύουμε, τιμήθηκε με το βραβείο Blavatnik. Η έρευνά του χρηματοδοτείται παράλληλα από τις δράσεις Marie Skłodowska-Curie (FP7 και H2020), τη Βασιλική Εταιρεία και το Ινστιτούτο Durham.

Το 2020 βραβεύθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας με το ERC Public Engagement Research Awards ως ένας από τους τρεις πρώτους Ευρωπαίους επιστήμονες για τη συμβολή του σχετικά με την ευαισθητοποίηση του κοινού στην επιστημονική έρευνα.

Συγγραφέας

Γεώργιος Γκρος

Φυσικός Ιδιωτικής Εκπαίδευσης

Απόφοιτος του Φυσικού τμήματος του Πανεπιστημίου της Πάτρας το 1981. Διδάσκει Φυσική στη δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση από το 1983. Είναι ιδιοκτήτης του εκπαιδευτικού ομίλου ΕΝΑ από το 1987. Από το 2002 έως το 2011 ήταν αντιπρόεδρος του Φροντιστηριακού Ομίλου ΟΡΟΣΗΜΟ.

Από το 2002 έως το 2006 ήταν αντιπρόεδρος των 120 φροντιστηρίων ΠΑΣΥΦ. Από το 2003 έως το 2007 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος του εκπαιδευτικού ένθετου ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ. Από το 2013 έως το 2017 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας ΟΕΦΕ, για τους πανελλήνιους Διαγωνισμούς προσομοίωσης. Από το 2016 έως το 2017 ήταν συντονιστής των σεμιναρίων επιμόρφωσης της ΟΕΦΕ. Από το 2014 έως σήμερα είναι υπεύθυνος της Επιτροπής Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, ΕΕΦ.

Από το 2016 έως το 2018 είναι μέλος του ΔΣ της ΕΕΦ. Είναι επιστημονικά υπεύθυνος του Πανελλήνιου διαγωνισμού Φυσικής από το 2016 έως το 2018. Έχει εκδώσει 12 εκπαιδευτικά βιβλία Φυσικής με τις εκδοτικές Τομές Ορόσημο, την ΕΕΦ, την ΟΕΦΕ και την Ελληνοεκδοτική. Μέλος της συγγραφικής ομάδας της Φυσικής Β’ Γυμνασίου από την Klett – National Geographic.

Συγγραφέας

Παναγιώτης Δημητριάδης

Καθηγητής Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Παναγιώτης Δημητριάδης σπούδασε στο Φυσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή με τίτλο: «Παραγωγή πιδάκων και λεπτονίων σε συγκρούσεις αδρονίων» με «άριστα» ενώ αργότερα έλαβε με την ίδια βαθμολογία μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης στις Φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση καθώς και στην Ιστορία και Φιλοσοφία.

Έχει διδάξει επί σειρά ετών στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Ε.Κ.Π.Α. Σύγχρονη Φυσική και Εκπαιδευτικό Πείραμα, Φροντιστηριακά Μαθήματα Φυσικής, στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών της κατεύθυνσης Φυσικές Επιστήμες στην εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Διδάσκει πάνω από 25 έτη το μάθημα της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από το 2007 διδάσκει το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι μέλος της Συγγραφικής ομάδας όλων των διδακτικών πακέτων Φυσικής Γυμνασίου τα οποία διδάσκονται στα Ελληνικά Γυμνάσια από το 2000 μέχρι σήμερα.  Συμμετείχε στην ομάδα σύνταξης των προγραμμάτων Σπουδών για τη Φυσική Γενικής Παιδείας της Α’ και Β’ Λυκείου, για τη Φυσική  προσανατολισμού (2013) της Β’ και Γ’ Λυκείου, όπως επίσης και στην αναμόρφωση του προγράμματος για τη Φυσική Προσανατολισμού (2021) στη Γ’ Λυκείου.

Έχει ασχοληθεί με την έρευνα στη θεωρητική Φυσική υψηλών Ενεργειών και με την εκπαιδευτική έρευνα στη διδακτική της Φυσικής. Έχει δημοσιεύσει πολυάριθμες εργασίες σε Ελληνικά και διεθνή περιοδικά και σε πρακτικά Ελληνικών και διεθνών συνεδρίων.

Συγγραφέας

Γιάννης Παπαδάκης

Φυσικός και υπεύθυνος ΕΚΦΕ Βόρειας Δωδεκανήσου

Ζει και εργάζεται στην Κω αν και η καταγωγή του είναι από τα Χανιά. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ. Δίδασκε Φυσική στη δευτεροβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση από το 1987 μέχρι το 2004. Από το 2004 μέχρι το 2015 δίδασκε Φυσική στη δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση, ενώ από το 2015 μέχρι και σήμερα είναι υπεύθυνος ΕΚΦΕ Κω (που έχει στην αρμοδιότητά του όλα τα σχολεία των νησιών της βόρειας Δωδεκανήσου), της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου. Αμέσως μόλις ανέλαβε υπεύθυνος στο ΕΚΦΕ Κω, οργάνωσε εξαρχής και εξόπλισε πλήρως, το εργαστήριο του ΕΚΦΕ, θέτοντάς το σε πλήρη λειτουργία, διοργανώνοντας διαρκώς επιμορφώσεις, μαθητικές επισκέψεις και διαγωνισμούς πειραμάτων φυσικών επιστημών.

Τα κύριά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην εργαστηριακή διδασκαλία, την ένταξη των πειραματικών δραστηριοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη, διδακτική των φυσικών επιστημών, καθώς και την εκλαΐκευση της επιστήμης.

Συγγραφέας

Λαμπρινή Παπατσίμπα

Καθηγήτρια Φυσικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Πτυχιούχος του Φυσικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, με δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στη Θεωρητική Φυσική (Ε.ΚΕ.Φ.Ε. Δημόκριτος), μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση) και διδακτορικό στη Θεωρητική Φυσική Υψηλών Ενεργειών / Στοιχειώδη Σωμάτια με τίτλο: «Ύλη κουάρκ και αδρονικοί πίδακες» (ΕΚΠΑ, Τμήμα Φυσικής).

Έχει 25ετή διδακτική εμπειρία στη Δημόσια Εκπαίδευση και σήμερα διδάσκει στο Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών. Για 5 έτη ήταν αποσπασμένη στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθήνας (1997-1999), καθώς και στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε., 1997-2001). Επιμορφώτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών (1998-2007). Το συγγραφικό της έργο περιλαμβάνει 59 δημοσιεύσεις σε περιοδικά με κριτές ή σε πρακτικά συνεδρίων με κριτές ή σε περιλήψεις συνεδρίων με κριτές (9 στο χώρο της Θεωρητικής Φυσικής και 50 στη Διδακτική της Φυσικής).

Επίσης, είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας των διδακτικών πακέτων της Φυσικής της Α’, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου (διδάσκονται από το σχολικό έτος 2000 μέχρι σήμερα στην Ελλάδα, καθώς και στα σχολεία της Κύπρου). Υπήρξε μέλος της ομάδας για τη σύνταξη του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών (2002), του προγράμματος σπουδών για το «Ερευνώ τον Φυσικό Κόσμο» για την Ε’ και Στ’ Δημοτικού (2002), του Προγράμματος σπουδών για τη Φυσική του Γυμνασίου (Νέο Σχολείο, 2010), των προγραμμάτων Σπουδών για τη Α’ και Β’ Λυκείου Φυσική Γενικής Παιδείας, Β’ και Γ’ Λυκείου Φυσική προσανατολισμού (2013).